Intresseanmälan trygghetsavtal


För att fjärrvärme ska vara tryggt och bekvämt även när din fjärrvärmecentral börjar bli äldre, behöver den ses över ibland. En korrekt inställning och en regelbundet servad fjärrvärmecentral håller även längre och kostar dig mindre. 


Det här ingår i trygghetsavtalet

Med vårt trygghetsavtal lämnar du allt underhåll åt oss. Du får ett servicebesök vart tredje år där vi tillsammans går igenom fjärrvärmecentralen, dina inställningar och kontrollerar att allt fungerar som det ska. Skulle något behöva åtgärdas ger vi förslag på åtgärder och behöver några delar bytas ut får du rabatt på reservdelarna. Mellan servicebesöken finns vi tillgängliga på telefon för frågor och funderingar. Vi gör även regelbundet funktionskontroll på distans. Och om olyckan mot förmodan skulle vara framme är vår personal redo att rycka ut dygnet runt, årets alla dagar.

  • Servicebesök vart tredje år när centralen är äldre än 5 år
  • Telefonsupport dygnet runt
  • Mindre reparationer i form av packningar, filter, säkerhetsventiler och avstängningsventiler
  • Hjälp vid akuta fel då tekniker åker ut under arbetstid (vardagar: 7-15:30)
  • Hjälp vid akuta fel utanför arbetstid (1000 kr, kunder utan trygghetsavtal betalar 4000 kr/påbörjad timme)
  • 50 % rabatt på reservdelar enligt ordinarie leverantörsprislista
  • Regelbunden funktionskontroll på distans
  • Uppföljningsbesök efter första vintern vid nyinstallation 

Pris 

90 kr i månaden 


Covid-19

Med anledning av Covid-19 erbjuder vi just nu enbart trygghetsavtal till dig som har anslutit dig till fjärrvärme eller bytt din fjärrvärmecentral via oss under 2020. Detta då vi i annat fall behöver besikta fjärrvärmecentralen och göra hembesök. När Folkhälsomyndigheten ändrar sina rekommendationer om social distansering kommer vi att erbjuda trygghetsavtal till alla våra privatkunder.


Anmäl ditt intresse