SMS-tjänst

Vi skickar sms för att informera om driftstörningar för fjärrvärme samt vatten och avlopp. Om du är folkbokförd på en adress kommer våra utskick automatiskt till din mobiltelefon, du behöver inte anmäla dig för att få dem.

Vill du få sms för en annan fastighet kan du fylla i vårt formulär och skapa en prenumeration. Det samma gäller för dig som vill få sms till din jobbmobil, har skyddat nummer eller ett oregistrerat kontantkort. Det är helt kostnadsfritt.

Vilka får sms?

Om du är folkbokförd på adressen och har en telefon som är registrerad på samma adress, kommer våra sms-utskick automatiskt till din telefon. Sms skickas till det mobilnummer som är registrerat på personer över 16 år i hushållen inom det aktuella området.

Vill du få sms för en annan fastighet kan du fylla i vårt formulär och skapa en prenumeration. Det samma gäller för dig som vill få sms till din jobbmobil, har skyddat nummer eller ett oregistrerat kontantkort.

Hur fungerar det för mig som inte har mobiltelefon?

Om du inte har en mobiltelefon får du ett röstmeddelande till din fasta telefon.

Hur gör jag om jag inte vill få några sms?

Om du inte vill få sms eller talmeddelande vid driftstörningar kan du avanmäla dig genom att fylla i formuläret och kryssa i att du vill avsluta prenumerationen.

Varför får jag inga sms?

Har du bytt eller ändrat ditt mobilabonnemang så att ditt mobilnummer är dolt? Då kan vi inte skicka sms till dig. I så fall behöver du ändra ditt abonnemang.

Om du inte får något sms, testa att registrera dig på nytt.

Vit mobil som visar ett sms med påminnelse om sophämtning

Påminnelser om sophämtning

Vi kan skicka ett sms med en påminnelse om att ställa fram sopkärl inför hämtningen. Du kan också få ett sms med en bekräftelse när vi har tömt ditt enskilda avlopp. Tjänsten är kostnadsfri.

Anmäl dig för påminnelser om sophämtning







Senast uppdaterad: